Центральна Туреччина 

Каппадокія

Одна з самих найбільш унікальних пам'яток Туреччини завдяки топографічним особливостям та вражаючим видам

1

Каппадокія - підземні міста та поселення

Каппадокія - це не місто, це широкий історичний регіон на сході Малої Азії, що на території сучасної Туреччини. Цей регіон розташований на землях Невшехіра, Кайесрі, Аксараю та Нігде. Він складається з ряду підземних міст і поселень, які розкидані по усьому регіону.

Ці поселення складаються з заплутаної мережі кімнат та тунелів. Незліченні підземні рукотворні печери: галереї, церкви, водопроводи, підземні струмки, житлові приміщення, сходи, кухні, винні погреби і олійниці - все це Каппадокія.

Національний парк Гьореме і печерні поселення Каппадокії входять до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
2
The Natural Light Baseline
To differentiate that role from that of "key" modeling when a modeling source moves behind the object it is typically called a "rim" or "accent" light. In portrait lighting it also called a "hair" light because it is used to create the appearance of physical separation between the subject's head and background.
When a photographer puts the sun behind an object its role in the lighting strategy changes from modeling the front of the object to one of defining its outline and creating the impression of physical separation and 3D space a frontally illuminated scene lacks.
Steve Jobs
Apple CEO
1818 Magazine by Stephanie Toole
To differentiate that role from that of "key" modeling when a modeling source moves behind the object it is typically called a "rim" or "accent" light. In portrait lighting it also called a "hair" light because it is used to create the appearance of physical separation between the subject's head and background.
3
Creating Natural Looking Artificial Lighting
A typical studio lighting configuration will consist of a fill source to control shadow tone, a single frontal key light to create the highlight modeling clues on the front of object facing the camera over the shadows the fill illuminates, one or more rim/accent lights to create separation between foreground and background, and one or more background lights to control the tone of the background and separation between it and the foreground.
There are two significant differences between natural lighting and artificial sources. One is the character of the fill and the other is more rapid fall-off in intensity. In nature skylight fill is omni-directional and usually brighter from above. That "wrap around" characteristic is difficult to duplicate with a directional artificial source.
© 2014 All Rights Reserves
Facebook | land@scape.eu